První krok je na vás – zbytek zvládneme společně

Náš koncept: PRIMAL FITNESS

ZVUKOVĚ NAHRÁNO ZDE:
YOUTUBE NAHRÁVKA

CO JE JEDNODUCHÉ – JE EFEKTIVNÍ

To, co tělo potřebuje k tomu, aby bylo zdravé, je prostě rozumná strava (ne hromada doplňků), rozumný odpočinek a spánek (ne hromada procedur a pobytů), a rozumný pohyb (ne různé hi-tech vybavení a robotické postupy).
Není jediný logický důvod, proč do tréninku ne-kulturisty dávat tři čtvrtě vybavení standartní posilovny. Nejen že to člověka neposouvá za jeho cílem (ztrácí čas a peníze), ale ještě si rozvíjí dysbalance (ztrácí zdraví) a získává úplně špatný pohled na tělesné cvičení (ztrácí motivaci)

PŘÍKLAD PEC-DEC, BENCH PRESS A KLIK

A vlastně pojďme si to ukázat na tom trénování prsních svalů. Největší Hi-tech přístup k tréninku prsních svalů je Pec-Deck. Člověk se zafixuje na lavičce, nacpe ruce do připravených polštářků a po předem vytyčený trase na specializovaný mašině prostě jen ruce k sobě – ruce od sebe. Zapojují se skoro výhradně prsní svaly a přední delty.

O něco méně Hi-tech je ten BenchPress. Člověk si lehne a tlačí velkou činku do stropu, nechá jí klesnout na prsa a opakuje. Už musíš stabilizovat váhu, zapojuješ k tomu tedy i hluboký zádový svaly. Triceps maká naplno. U závodních BenchPressů máš i zatnutej zadek a zadní část stehen. Půlka těla se zapojuje do tvýho tréninku prsou. O něco efektivnější, což? Za stejný čas odjedeš mnohonásobně víc svalů.

A ten klik jako nejvíc primitivní, nejvíc primal varianta? Tam maká kompletně celý střed těla (prsní svaly, mezi-žeberní svaly, všechny břišní svaly, zádové svalstvo, svaly lopatek), kompletně celý ruce, větší část nohou, dokonce se zapojují i svaly chodidel a prstů na nohou. Paráda, ne?

Pokud vytváření cílených kulturistických dysbalancí, kvůli “estetice” těla není tvým cílem a jde ti spíš o zdraví, komplexnost, přenositelnost, přirozenost nebo efektivitu, je Primal Fitnes právě to, co hledáš.


CO JE KOMPLEXNÍ – JE ZDRAVÉ

K čemu pumpičkovat pouze prsní svaly? Máš hrudník jak dva Řípy, ale protože máš i slabá ramena a svaly lopatek, jakýkoliv jejich silový potenciál je nulový, protože sílu, kterou dokážou vygenerovat, nemáš jak přenést do rukou, nebo zbytku těla.

A PAK TO ROZVÍJÍ DYSBALANCE


No počkej – a bude to lepší. Když máš jednu tělesnou partii neúměrně rozvinutou oproti ostatním, dělá problémy. Rozvíjí se funkční dysbalance – v našem případě je to bolest v ramenou, když jdeš zase pumpovat na ten Pec-Dec, protože ramena už to asymetrii zátěže nestíhají.
Pak se z funkční dysbalance vyvíjí dysbalance posturální. Tím neustálým pumpičkováním prsou a zanedbáváním zad a svalů lopatek se ti ramena začínají posouvat vpřed a lopatky od sebe. Ty napumpičkovaný svaly ti začínají dělat solidní hrb.
Nejdřív nenápadně (nejde ti se dobře protáhnout, nebo dát ruce s propnutými lokty nad hlavu), potom plnou silou (nedokážeš se narovnat, když prostě jenom stojíš). A pak nastupuje nevratné poškození a to může být cokoli. Prdne ti šlacha v rameni a do konce života v tý ruce nic neudržíš. Nebo se ti ojedou plotýnky v hrudní páteři, jak jsi nonstop v hrbu. Nebo ti prdne v bederní páteři – jak se snažila vyrovnávat zakřivení páteře hrudní, abys nedělal kotrmelce místo chůze. Anebo tě skutečně moc začnou trápit migrény, jak ti krční páteř začne tlačit na míšní kanál u lebky z toho předsazenýho držení hlavy.

Stane se ti něco podobného u klikování? Noup. Protože kde je komplexnost, nerozvíjí se tak snadno segmentární dysbalance.

Tělo je chytře konstruovaný komplex. Veškeré pohyby a veškerá zátěž se v těle řetězí tak, aby nejvíc námahy šlo do největších svalů – a ty malé svalíky dělaly práci dopomocnou. Jakmile do toho někdo sáhne, vyseparuje jeden konkrétní sval, vytrhne jej z tohoto přirozeného řetězení a několik měsíců jej týden co týden pumpičkuje, ten sval naroste – a rovnováha se zničí.


CO JE PŘENOSITELNÉ – JE PRAKTICKÉ

Jak často se mi v běžném životě stává, že sedím na lavičce – a tlačím ruce k sobě? Anebo že ležím na lavičce a tlačím fakt velikou váhu od prsou do stropu? Moc ne, že? Protože obecně vzato až příliš mnoho mašin a cviků v moderním fitness jednoduše nevychází z klasických přirozených pohybů, ale z pohybů specializovaných nebo přímo závodních.

PŘENOSITELNOST V TRÉNINKU

Přestaneme je kvůli tomu dělat? Jasně že ne! Nicméně dává nám to nový náhled na skládání dlouhodobého tréninkového plánu pro cvičence i sebe sama.

A nemusí jít o stoprocentní upřednostnění pouze přenositelných cviků – můžeme ty hůře přenositelné upravit, aby se více podobaly běžnému dni.

Jeden příklad za všechny – mrtvý tah. Klasický mrtvý tah je s nohama u sebe, úchop je po stranách těla a taháš váhu kolmo nahoru. Když taháš skříně, zvedáš je ale s nohama rozkročenýma a ruce máš uprostřed – tomu se říká Sumo varianta. A moje ještě o něco víc oblíbená Primal varianta je TireFlip. Máš na zemi fakt těžkou velkou pneumatiku, na sumo jí zvedneš, přehmátneš a tlakem překlopíš. A jedeš dál. Zase o něco komplexnější pohybový vzorec, a jako fighterovi se mi častěji stává, že potřebuju něco (někoho) odhodit, překlopit nebo odtlačit – než zvednout od kotníků kolmo nahoru.

Samozřejmě že většina z nás není zamilovaná do bojových nebo silových sportů. I když takové lidi nechápu, nijak jim to nezazlívám. Hobby cvičenci prostě chtějí shodit tuk, nabrat svaly, uzdravit bolavá záda, zapracovat na kondičním fondu atd., atd. Můžou to dělat buďto pohyby, které budou samoúčelné a jejich nekonečné opakování jim dá maximálně tak to spálený sádlo – anebo můžou i v tomto ohledu myslet o krok dopředu a trénovat takovým způsobem, který jim kromě zdravého a sexy těla dá i nějaký další bonus – především z pohledu motorické inteligence a praktičnosti do života.


NO A JAK TO VŠECHNO SOUVISÍ S PRIMAL FITNESS?

Nejenom cviky, ale i samotné pomůcky v celém konceptu PF jsou až brutálně jednoduché.

POMŮCKY PRIMAL FITNESS

Podrobně jsme se jim věnovali v seriálu na našem blogu zde:

https://bearrrlife.cz/serie/primal-fitness/

Jednoduchost pomůcek má pak další velký benefit – člověk se s nimi musí naučit, a pak se musí hodně snažit, aby s nimi mohl cvičit.

Totiž je rozdíl mezi tím, zvednout ze země pohodlně naloženou osmdesáti kilovou činku, s protiskluzovým výbrusem na ose; a tím, zvednout ze země stejně vážící osmdesáti kilovou betonovou kouli – bez madel, držáků nebo čehokoli dalšího. Váha je stejná, ale to, jak moc musí tělo makat a kolik svalů navíc musí zatínat, je úplně jinde.

A teď to přijde – jak nás učí Pavel Tsatsouline, síla nevychází z obrovských vah, ale z obrovského svalového úsilí. A čím víc úsilí vynakládám, tím větší pak mám sílu.

Takže – pokud budu dostatečně dlouho zvedat osmdesáti kilové koule, až příště sáhnu na činku, vytáhnu klidně sto dvacet kil. I když jsem si na tu váhu v životě nesáhnul – pouhým zjednodušením a zplnohodnocením pohybu. Paráda, ne?

A příjemným bonusem je to, že narozdíl od mašin, kde máš předem jasně definovaný směr pohybu; a činek, kde máš určité omezené možnosti vlivem jejich samotné konstrukce; u PF pomůcek musíš myslet a učit se s tím, protože s nimi můžeš pracovat prakticky libovolně.

Pracuješ pak i na neuro-muskulární koordinaci a vůbec schopnosti se hýbat.

Naše služby: KOMPLEXNÍ SPOLUPRÁCE

NÁZORY KLIENTŮ TŘEBA ZDE:
RECENZE NA FB

VIP KVALITA

Osobní tréninky jsou fajn, ale pokud se s námi člověk rozhodne spolupracovat individuálně (ne na skupinových lekcích), poskytneme mu mnohem, mnohem víc. Protože výsledek není jen o tom, co se děje v tělocvičně.

Pravidelné víkendové domácí úkoly na na míru natáčených videích; sledování a korigování jídelníčku (avšak bez fašistických plánů a přikázání); pravidelné měření postupu a analýza; spolupráce s externisty (masáže, fyzio).

O své svěřence se staráme komplexně – proto svých výsledků dosáhnou – a udrží si je.

 

JAK TO PROBÍHÁ?

Úplně nejdřív je úvodní konzultace a analýza těla. Kontrolujeme návyky, pohybovou minulost, kloubní rozsahy, výkonnost jednotlivých tělesných partií atd. Vypracujeme kondiciogram a vymyslíme nejlepší možnosti spolupráce.

Zbytek je o domluvě. Díky Covidu zvládáme tréninky i online, pokročilým cvičencům poskytujeme potřebné cvičební pomůcky i domů, po dobu spolupráce zdarma.

 

KOLIK TO STOJÍ?

Naše komplexní spolupráce je silně individuální službou, jejíž nacenění se doslovně liší člověk od člověka, případ od případu.

Můžeme se domluvit na spolupráci čtyřikrát týdně po dvou hodinách, stejně jako dvakrát týdně na hodinku. Někdo chce být v dalším roce šampionem v lehké váze, jinému stačí zhubnout 15kg tuku. Je pak jasné, že se cena u každého znatelně liší.

Snažíme se být ke všem našim klientům maximálně féroví, takže vše nastavujeme podle jejich požadavků a preferencí. 

Pojďme to probrat a kontaktujte nás.

Naše služby: GEEKSTRONG

NA INSTA ZDE:
INSTAGRAM
NA FB ZDE:
FACEBOOK

SKUPINOVÁ LEKCE S INDIVIDUÁLNÍMI CÍLY

GeekStrong je pohybová hra, kde cílem je získat adekvátní silový a kondiční fond, zdravé tělo a co nejmenší procento tuku. Dosahujeme toho plněním jednotlivých výzev na postupně se zvyšujících výkonnostních úrovních.

Na lekci nikdy není víc, jak 10 lidí, abychom se mohli každému věnovat tak, jak potřebuje. Před samotným začátkem hry má každý klient ještě individuální úvodní konzultaci, abychom se seznámili s jeho ambicemi a tělem.

A pak už je to jen o tom, pravidelně se scházet s fajn lidmi, hýbat se a dosahovat svých cílů, aniž by se do toho musel člověk přemlouvat a nutit.

JAK TO FUNGUJE?

GeekStrong zakládáme na principech Primal Fitness (více v Tréninkový koncept) a všechny lekce jsou jednoduše gamifikované.

Pomocí systému výzev (Questů) a odměn je pro vás každá další lekce zábavou. Dlouhodobá motivace je zde něco, co vůbec nedělá problém.
Každý hráč na začátku lekce jen trenérovi řekne, na jakém konkrétním, dosud nesplněném, Questu chce dnes pracovat – a pod kontrolou a vedením na tom nadále pracuje.

Necítíš se dnes na velké váhy? Nevadí – pracuj dnes na nějaké vytrvalosti nebo rozsahu. Nejsi limitován skupinou a naopak – nijak skupinu nelimituješ!

KDE SE DOZVÍM VÍC?

Protože GeekStrong začíná bavit čím dál více lidí, založili jsme této skupinové lekci samostatný profil na sociálních sítích. Pravidelně zde sdílíme tréninková videa, informace i různé detailnější náhledy „pod pokličku“, takže se stačí jen proklikat. Kontakt lze samozřejmě i přes primární profil BearrrLife 🙂

KOLIK TO STOJÍ?

Celá tahle legrace, fajn parta lidí, odborný dohled a nové tělo s novými možnostmi jen 490Kč / týden. #AToSeVyplatí!

Díky pandemické situaci jsme se naučili fungovat i online. Naše spolupráce po internetu probíhá vždy přes video-meeting (žádné nekontrolované před-natočené cvičení u monitoru ale skutečná péče), uzavřené fórum (žádné oddělování cvičenců, ale společná diskuze) a všem svým online cvičencům dodáváme potřebné vybavení (žádné dodatečné náklady nebo ožulené tréninky) 🙂

Reálné tréninky Outdoor probíhají v oblasti metra Prosek (Metro C), na domluvu nebo o víkendu.

Reálné tréninky v tělocvičně probíhají v Hostivaři, na adrese Dolnoměcholupská 209, Praha 102 00 v Celebrity Boxing Place.

Neváhejte nám napsat a domluvíme se 🙂

I Zhubnout I Nabrat I Srovnat dysbalance I Pomoct od bolesti I

Zlepšit výkon na dřepu nebo zrychlit přední hák ?

Neboj se – nekoušem


Napsat na FB

FB Messenger

Trénéři

O nás, o našem vzdělání a výsledcích

Johana “Medvědice“ Vančurová
ProPWL trénink / Silový trénink / Mobilita / Závodní příprava
Milan “Medvěd“ Vančura
ProMMA trénink / Náprava dysbalancí / Motorická inteligence / Silově-kondiční trénink

EMAIL: chci@zamedvedem.cz

TEL.: 774 920 507

POŠLI ZPRÁVU A KONTAKT NA SEBE

    Můžeš nám označit svůj FB profil a my ti napíšeme,
    nebo nám můžeš dát telefonní číslo.

    Abychom nerušili, vždy píšeme nejdříve SMS.

    POŠLI ZPRÁVU A KONTAKT NA SEBE

      Ahoj,
      v případě zájmu o spolupráci nemusíme komunikovat jenom
      mejlem, můžeme se domluvit i po telefonu / FB a spol.

      Pokud budeš chtít touto formou, prosím dej do zprávy kontakt :)