Blog single

Primal Fitness nářadí – Mace

Steel Mace, Workout Mace, Mace, Macebell, posilovací palice, nebo prostě palice. Po Clubu je Mace pomůckou, se kterou se dá vyřádit ještě neuvěřitelnějšími způsoby. Progress dalšími a dalšími kotouči na ose? V Primal Fitness progressujeme prostě zabijáčtější pomůckou! Máš už na trénink s Macem?



TROCHA HISTORIE

Mace, stejně jako Club, má dlouhatánskou historii. A poprvé se nám objevuje prakticky na dost podobném místě – pokud ne rovnou na tom samém. Tedy Indie, Persie. Osobně si ale myslím, že Mace, jako skutečně Mace, se objevuje v Japonsku.

Karate má doplňkové cvičení (Hojo Undo) s vlastními specifickými pomůckami. Chischi / Chi Ishi. Tak tomu říkají. Je to vlastně kamenné („mlýnské“) kolo na tyči (respektive v poslední době se používá beton). Jako Mace to vypadá spíš, než jako perský Cluby, že?

No a k nám se to dostává spolu s karate? Velice pomalu, velice náročně – a s odporem původního etnika. Máme tady ale celkem dobře zdokumentovanou návaznost na jakousi „Anti-Barbell“ pomůcku z rukou Edwarda Astona (plný článek zde). Ta podoba je nepřehlédnutelná a bavíme se o přelomu dvacátého století.


 

 

PROČ TO FUNGUJE?

Na rozdíl od Clubu, kdy je těžiště v horní třetině (tedy kousek nad úchopem), je Mace vlastně koule na tyči – těžiště je na samým konci. Takže může mít Mace i jen 4 kg, ale pocitově to je půl tuny. A to je paráda – proč? Protože tělo maká! Páka, pákový poměr, a ještě jednou páka.

Jádrová – rotační – síla. Je to trochu těžkopádný překlad (protože google translate), ale zdá se mi jako nejlepší popis hlavního přínosu kinetického řetězení s extrémně posunutým těžištěm pomůcky. A člověk si to může dávkovat nejenom různými vahami Macu, ale i různými vzdálenostmi úchopu. Nejen ve vzdálenosti ruce – koule, ale i ve vzdálenosti ruka – ruka.  Začuchejte. Cítíte to? Tomu se říká svoboda.

Oproti Clubu je zde nejčastěji používán obrácený úchop. Skoro v každém cviku jedna ruka a rameno tlačí – druhá ruka a rameno tahají. Jedna půlka zad stabilizuje, druhá balancuje. Udělejte si pár dynamických přehmatů, udělejte pár 360tek. Tohle činky prostě nedaj. Ani kalistenika. Je to trochu vtipný, ukazovat to na bicáku, ale nikdy jsem ho neměl tak napumpovanej a unavenej, jako po Macu – a to pumpičkování s jednoručkama znám hodně podrobně 😀 Miluju – Mace.

Stabilita, mobilita, rozsah pohybu, síla stisku (sevření), zdraví ramen, motorická inteligence, silová dynamika, svalová vytrvalost, aktivace jádra, práce s veškerými vrstvami při-páteřních svalů, práce s pumpou. To je Mace.


 

JAK ZAPADÁ DO PRIMAL FITNESS?

Bruce Lee. Kdyby trénoval se současnou ocelovou variantou a ne s tou bambusovo-betonovou, nejspíš by dokázal ještě neuvěřitelnější věci, než dokázal. Ocelová varianta je na trhu k dispozici teprve od roku 2009. Ále – pokud někdo věděl, jak na to, tak on. A pak to komunita kolem Macu rozpracovala.

Kyvné a švihové pohyby jsou skoro stejné, jako u kettlebellu. Sečné a okružní pohyby pak jako u Clubu. Umístění zátěže na pomůcce nicméně způsobuje jinou tělesnou odezvu a odlišný úchop jiné řetězení v těle. Anti-dysbalanční vliv je neuvěřitelný. S touhle hračkou se zlepší úder i Bench, kop i Dřep, pumpa i střed.

Pro zajímavost tady a tady jsem dal nějaký videa od nás z gymu, ať máte představu, jak se s tim švihá.

POŠLI ZPRÁVU A KONTAKT NA SEBE

    Můžeš nám označit svůj FB profil a my ti napíšeme,
    nebo nám můžeš dát telefonní číslo.

    Abychom nerušili, vždy píšeme nejdříve SMS.

    POŠLI ZPRÁVU A KONTAKT NA SEBE

      Ahoj,
      v případě zájmu o spolupráci nemusíme komunikovat jenom
      mejlem, můžeme se domluvit i po telefonu / FB a spol.

      Pokud budeš chtít touto formou, prosím dej do zprávy kontakt :)